Élni

Élni

Nagyon bejött ez a manga! Komoly, kicsit ijesztő, és elgondolkoztató, erre vártam már mióta, hogy egy ilyen manga is csücsülhessen a polcomon magyarul!
Mindenki rohanjon gyorsan a könyvesboltba és azonnak vegye meg! Minden polcon ott a helye!

Gonosz leszek, és nem írok ismertetőt, csak azt ami a hátsó borítón olvasható :P. Ennél jobb ismertetőt senki se tud írni, szal nem is erőltetem magam nagyon. Akit érdekel a sztori, az olvassa el a mangát! :D

Jasiro Tensú. Született 1970, június 9-én. Öt ember gyilkosa, halálraítélt. Tesztalany egy kísérletben, ahol a gyilkolási ösztönük ereje alapján választanak ki feláldozható alanyokat.
A helyszín a terem. Szabályozott fény- és hőviszonyok, kizárt külvilág, semmibe hulló idő.
Aztán felébred valami, és a gyilkosok lassan áldozatokká válnak.

Azt hozzá kell tenni, hogy van benne pár nagyon durva rész (bár lehet hogy csak az én gyomrom gyengus), szal simán rárakhattak volna a 16-os helyett 18-as karikát is.
Elég sokan meghalnak, és nem is egyszerű módon (a barátnője végülis kerek 3x hal meg a mangában)… rengeteg az ember-maszlag hever a földön, és a legdurvább amikor a főhős “álmában” (asszem legbelsőbb félelem a helyes megfogalmazás) járunk. Brrr…

A rajz iszonyat gyönyörű. Nagyon passzol a sztorihoz, hogy ilyen realisztikus az ábrázolás. Imádom, hogy minden ilyen szépen kidolgozott!
A borítóért plusz pont jár, hiszen nagyon királyra sikeresett! (ha jól tom még a japánok is megdicsérték!)

A történet vége pedig nagyon hűűű! Ezt már ki se lehet rendesen fejezni szavakban.. szal abba is hagyom a sok hűűű-zést :D
Gratula Mangafan! És nagyon sok ilyet kérek szépen még!

12 hozzászólás

  1. Én is akartam írni róla valamit, de ha nem bánod akkor inkább ide spamelek :) Nekem nem jött be. A rajzok végülis jók, de kevé volt a szöveg és pikk-pakk átlapoztam. A történet sem fogott igazán meg. Ez az egész laboratórium, meg a sok kéz, meg a csaj az Elfen Lied-et jutatta eszembe :) És a vége is olyan erőltetett volt, a tanulságról nem is beszélve. De legalább megint foghattam valami papíralapút a kezembe :D

  2. Nyugodtan, nem haragszom ha írnak ide :)
    Most hogy mondod, tényleg van benne egy csöpp Elfen Lied hangulat. De azzal ellentétben ennek nagyon szép a rajzolása!
    A véleményed alapján gondolom nem vetted meg. :) Pedig sztem nem olyan rossz, sőt :D

  3. Jól sejted, kölcsön kaptam :) Az is lehet, hogy azért sem jött be, mert ilyen rövid volt és még egyáltalán nem olvastam oneshot-ot azelőtt.

  4. Tegnap én is elolvastam. Tényleg van benne Elfen Lied, de X-Akták is jóóócskán. xD
    Amúgy valóban jó kis manga volt, de engem is elsősorban a rajzok fogtak meg. Nagyon tetszett a stílusa :)

  5. Nekem nagyon tetszett, mondjuk azt is hozzá kell tennem, hogy épp hozzá illő lelkiállapotban olvastam, tehát rettenetesen magamalatt voltam, s egyhuzamban ki is olvastam a mangát, amitől csak még rosszabb kedvem lett. Nem tudom, engem mindig is megfogtak az ilyan történetek, szép volt a vége, a rajzolása, meg szerintem úgy az egész. A kedvencem is lett elég hamar, mivel számomra ez volt az első one shot manga, aminek még értelme is van, mármint volt eleje, közepe, vége, mondanivalója.

  6. Ó és most hallottam vhol, hogy a fele nem is rajzolva van, hanem festve! Attól ilyen különleges. Ahogy végignéztem rendesen a képeket, néhol mintha észrevenném a külömbséget.. de lehet hogy csak bele akarom magyarázni a dolgot :D

  7. Még régebben angolul és scanben olvastam először ezt a mangát, és bár Tsutomu Takahashitól a Blue Heaven jobban bejött (de az eleve több kötetes), így is oda meg vissza voltam a gyönyörűségtől, amikor meghallottam, hogy kiadják ezt a mangát. Bár a sztori nem túl komplikált, nagyon “fílinges”, pont olyan, amilyennek egy nem világrengető, de kellemes kis délutáni lélektani horrornak lennie kell, a rajzolása pedig szerintem is első osztályú, kidolgozott, guszta, realisztikus.
    A Mangafan pedig tényleg igényes munkát végzett ami a borítót és minden egyebet illet.

  8. “kellemes kis délutáni lélektani horror”.. na ezen a kifejezésen nevettem egy jót :D Egész jól leírtad vele az egész mangát! :P
    Am remélem kiadnak még mást is a mangakától, bírom a stílusát. Bár azt is bírnám, ha már elindultak ezen a kicsit komolyabb vonalon, akkor még pár hasonló műfajú mangával bepróbálkoznának.

  9. Sziasztok! Valaki meg tudná mondani hogy mi az eredeti címe a mangának?

  10. Helló!:) A manga eredeti címe ALIVE.
    Remélem segítettem, és kösz h erre tévedtél :P

  11. Szia!
    Nekem annyira nem jött be, de a véleményeket olvasva jól gondoltam, hogy ízlés kérdése ^^ Igazából nagyon hamar kiolvastam, és nem hagyott mély nyomot, de ettől még lehet jó, csak nekem nem az ilyen típusok jönnek be :)
    Remélem, nem bántottalak meg a véleményemmel, mert az nem áll szándékomban ^^”

    Én egy barátnőmnél olvastam, aki szintén kölcsönbe kapta :D Körbejárt az ismerősök körében.

  12. ennek a mangának csak egyetlen egy kötete van? :O

Vélemény, hozzászólás?

